Unul dintre lucrurile mai puțin cunoscute despre istoria Arctic este faptul că decizia de înființare a fabricii a fost luată imediat după vizita lui Charles de Gaulle în România. În această primă etapă a existenței brandului, aproape fiecare familie de români s-a bucurat de prezența în casă a unui frigider marca Arctic. În anii ’80, mai mult de 80% din producția de frigidere mergea la export în țările occidentale.
Până în 1990, Arctic deținea peste 90% din piața românească de frigidere. Anii 90 înseamnă începutul unei noi pagini în istoria companiei. Preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, alături de Groupe Societe Generale, lasă loc demarărării unui masiv proces de retehnologizare și modernizare.
În 1994, Arctic a aderat la Protocolul de la Montreal și a devenit primul producător est-european care a eliminat din procesul de producție freonul, o substanță folosită pentru răcire, dar periculoasă pentru organismul uman. În anul 2000 este demarat procesul de revigorare a imaginii mărcii Arctic, iar în cadrul companiei survin modificări la nivelul strategiei de business. Arctic trece din faza de companie orientată spre producție către orientarea spre piață și consumator, oferind cea mai mare garanție de pe piață a produselor – 3 ani.