Componentele și activitățile principale din cadrul proiectului sunt următoare:

1. Expoziția principală de artă publicitară și branduri românești va putea fi vizitată în perioada 8-24 noiembrie, în intervalul orar 14.00-20.00, la ARCUB (Sala Cafenea, Bolților și Librărie). Vor fi organizate ocazional și tururi ghidate ale expoziției, anunțate în prealabil. Intrarea este liberă.

Concept curatorial:

Expoziția organizată într-o apariție cronologică a brandurilor și reclamelor, dar și pe elemente legate de tipologie (produse casnice, electronice și electrocasnice, îmbrăcăminte, cosmetice, produse alimentare etc.) în: (1) perioada antebelică și Primul Război Mondial, (2) perioada interbelică, (3) Al Doilea Război Mondial și perioada postbelică (4) comunismul, care coincide cu apariția celor mai populare branduri românești produse în masă, (5) După ‘89 și reînceputurile publicității românești, branduri autohtone care au reuşit să se reinventeze şi să supravieţuiască în capitalism, unele dintre ele devenind chiar “ambasadori” ai României.

– În plus, expoziția va fi completată de ecrane multimedia care vor difuza reclame TV și radio, studii de caz despre campanii publicitare de succes, dar și publicitate outdoor și de tip OOH.

– Sumar de branduri reprezentate: Mociornița, Bragadiru, Rhein și Azuga, ateliere de croitorie și încălțăminte interbelice, magazinul de pălării al lui Costescu, de ciorapi și tricotaje la Solovici, de jucării al lui Lindenberg, Mott & Fils, motoretele Victoria, Carpați sau Mobra, apoi Guban, ciorapi Adesgo, Timișoreana, Borsec, pastele de dinți Cristal și Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Română, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrată, Dimineața și a Oficiului Național de Turism, ceasornicăria lui Hodor și Makove, țigaretele Carpați, săpunurile Pisica și Cheia, lămpile Tungsram M.R., Cooperativa Meșteșugarul-Mediaș, radiatorul Electrogaz, fabrica de telefoane Standard, oțetul Podgoreanu, PECO, CI-CO, vopseaua de păr Cromoplatin, Dacia, biscuiții Eugenia, ciocolățica Mirela și ROM, mașinăriile de gătit Aragaz sau Carpați 1, Dero, ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana, Nufărul, ceasul Optimef, Pegas, Farmec, Zarea, Supco, televizoarele Miraj, magazinele Unirea și Victoria, Brifcor, apoi Connex, care a marcat cumva începutul capitalismului.

– Ambalaje iconice: expoziția explorează unele dintre cele mai influente invenții de ambalare, desene și descoperiri de design de produs printr-un instantaneu al istoriei ambalajului și a modului în care cererea de inovare, de business și de consum continuă să influențeze evoluția ambalajelor. Aceste istorii includ munca și imaginația a mii de oameni care au stat în spatele designului de ambalaj și al inovației în domeniu, contribuind în mod semnificativ la îmbunătățirea modului în care mărfurile sunt ambalate, depozitate, transportate, oferind produse de calitate superioară, mai durabile și mai mult confort pentru consumator.

2. Conferințe & branding talks. Invitați – specialiști și pionieri din industriile creative, publicitari, jurnaliști, reprezentanți instituționali, ai societății civile, mediul academic și universitar, artiști, sociologi și antropologi. În perioada 11-15 noiembrie.

3. AntiManual de publicitate românească: workshop intensiv de branding românesc susțiut în trei licee de profil economic, tehnologic și artistic din București – de la teorie la practică, de la idee, la ambalaj și poziționare pe piață. Atelierele de branding și grafică publicitară susținute de Cosmin Chiriță și Adrian Ierulescu vor lua forma unor incubatoare de idei și practici care pot ilustra viziunea a peste 80 de tineri participanți asupra felului în care se pot reinventa anumite branduri românești.

Atelierele vor recruta și forma grupurile de elevi pentru a participa la ședințele de lucru, având în vedere o etapizare a subiectelor pe care trainerii le vor aborda pentru a familiariza cursanții cu următoarele concepte legate de: branding şi strategie de branding; brandurile româneşti din perioada interbelică şi până în prezent, existente sau dispărute; politici şi mecanisme de branding. La finalul cursului, elevilor li se va cere să compună chiar ei o strategie de branding completă pentru un produs, o companie, un serviciu sau un concept din România, dispărut, în pericol de dispariţie sau cu o puternică nevoie de rebranding, atât pentru piaţa internă, cât şi pentru piaţa internaţională şi prezentarea acestora într-o sesiune finală comună.

4. Publicarea albumului general al proiectului MADE IN RO: Muzeu temporar al publicității și brandurilor românești

Proiectul vizează şi o componentă de cercetare continuă prin identificarea şi centralizarea elementelor curatoriate care au constituit expoziția, dar si a concluziilor evenimentele și acțiunile conexe, care vor fi integrate și în catalogul de final al expoziţiei, ilustrând și argumentând importanța brandurilor, a industriilor creative și publicitare în cultura vizuală românească.